Jaka dieta na zdrowe serce?

Jaka dieta na zdrowe serce?

30 czerwca 2021 0 przez Redakcja

Bez względu na to czy masz problemy z sercem czy jesteś zdrowy, warto stosować odpowiednią dietę, która będzie sprzyjała jego dobremu funkcjonowaniu. Dieta na serce to przede wszystkim błonnik. Abyśmy mogli chronić serca powinniśmy dziennie dostarczać organizmowi minimum 25 g błonnika. Można to osiągnąć jedząc 10 dkg ugotowanej grubej kaszy jęczmiennej, białej fasoli lub suszonych fig bądź też szpinaku. Wystarczy również jedno jabłko ze skórą.

Dlaczego dieta na serce jest taka ważna?

Serce mamy jedno, stąd ważne, aby pracowało prawidłowo. Spełnia ogromną rolę w funkcjonowaniu organizmu. Ważne jest, aby przez długie lata zostało w dobrej kondycji oraz aby naczynia krwionośne również nie były obciążone zbędnymi składnikami, chociażby cholesterolem. Dieta na serce powinna być kolorowa. Produkty bogate w błonnik powinny się obowiązkowo znaleźć naszej karcie dań. Są to między innymi warzywa, owoce, gruboziarniste pieczywo, kasze, ryż niełuskany a przede wszystkim rośliny strączkowe. Okazuje się, że niedobory błonnika w diecie mogą być groźniejsze dla układu krążenia niż mięsna dieta. Aby chronić je musisz grać w zielone. W utrzymaniu cholesterolu w ryzach pomagają zioła o działaniu żółciopędnym, między innymi korzeń mniszka, cykorii podróżnika, czarna rzodkiew, liść mięty pieprzowej. Jeśli wątroba produkuje więcej żółci, zużywa więcej cholesterolu, więc mniej go trafia do krwi. Cenne są też sterole roślinne, oleje roślinne i nasiona roślin oleistych: soja, słonecznik, sezam i orzechy. Ograniczają one bowiem wchłanianie cholesterolu.

Dieta na zdrowe serce wymaga też zmiany czarnej herbaty na zieloną. Herbata ta jest lepsza, ponieważ zawiera antyoksydanty, czyli substancje zwalczające szkodliwe dla organizmu wolne rodniki. Należy unikać również cukru, ponieważ on też przyczynia się do wzrostu cholesterolu. W diecie na serce ma znaczenie białość mięsa ryb i migdały. Zawarte w rybach kwasy omega 3 zmniejszają zlepianie się płytek krwi i obniżają poziom tłuszczu w surowicy. Ryby są więc wskazane zapobieganiu miażdżycy. Zjadanie garści migdałów dziennie obniża nieco poziom cholesterolu, który jest głównym sprawcą miażdżycy. Migdały mają zdolność obniżania złego cholesterolu, jednak są bardzo kaloryczne, dlatego nie należy przesadzać z ich ilością. Nadmierne mogą przyczynić się do nadwagi a nie jest to korzystne dla serca.

Dieta na serce powinna dbać o wagę. Każdy dodatkowy kilogram zmusza twoje serce do cięższej pracy. Jeżeli twój wskaźnik BMI, czyli wskaźnik masy ciała przekracza 25 zacznij się odchudzać, a gdy przekracza 30 zdecydowanie zredukuj wagę. Klimatyzacja Warszawa pomoże ci w chłodzie domowego zacisza zrobić bardziej intensywny trening, który przyczyni się do redukcji wagi.