Dieta a orzechy – czy i jakie warto wybrać?

25 czerwca 2021 0 przez Redakcja

Myślisz o pysznym śniadaniu, bogatym w dobre składniki odżywcze? Dorzuć do niego garść orzechów. Czy oby na pewno? Co, jeśli jestem na diecie? Jak wybrać dobre orzechy? Na te pytania znajdziesz odpowiedzi poniżej. Zapraszamy do lektury!

Orzechy doskonały dodatkiem do większość potraw. Można również użyć ich jako zdrową przekąskę. Są świetne na prawidłowe działanie serca. Zalecane są w celu utrzymania zdrowej i zbilansowanej diety.

Co jeszcze wyróżnia orzechy?

Są produktami, które dostarczają dużej ilości energii, około 550-720 kcal/100g.Stąd też wynika zalecana ilość dzienna w postaci garści.

Jako jedne z najbogatszych źródeł tłuszczu, szczególnie korzystnych dla organizmu człowieka jedno- i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, działają przeciwzapalnie oraz obniżają całkowity poziom cholesterolu.

Posiadają właściwości hamowania rozwoju nowotworów.

Spożywanie orzechów jest pozytywne dla procesów pamięciowych.

Orzechy zawierają błonnik, który ma niebagatelny wpływ na perystaltykę jelit.

Posiadają w swoim składzie mnóstwo witamin i minerałów – głównie witaminę E, witaminy z grupy B oraz żelazo, magnez, fosfor i cynk.

Jakie orzechy uznane są za najlepsze dla zdrowia?

Na pierwszych miejscach plasują się orzechy włoskie, laskowe i nerkowca. Godne uwagi są również orzechy brazylijskie oraz migdały. Orzechy włoskie mają jedną z najwyższych zawartości antyoksydantów i kwasów tłuszczowych wielonienasyconych. Zapobiegają rozwoju chorób układu krwionośnego i przyczyniają się do poprawy elastyczności naczyń krwionośnych. Orzechy laskowe zawierają najwięcej wapnia. Zawierają witaminę E, B6 oraz magnez i miedź. Orzechy nerkowca słyną jako najlepsze źródło żelaza i wspomagają leczenie anemii. Orzechy brazylijskie, zwane z wysokiej zawartości selenu pozytywnie wpływają na metabolizm hormonów tarczycy. Migdały korzystnie wpływają na kości z racji dużej zawartości wapnia, a witamina E którą zawierają zmniejsza ryzyko chorób serca.

Unikać jednak należy orzechów ziemnych. Zawierają mykotoksyny produkowane przez pleśnie. Rosną one w ziemi, a ich zanieczyszczenie pleśniami i metabolitami pleśni jest znacznie większe niż w przypadku orzechów czy nasion. Wszelkie wersje łuskane, z solą i karmelem powinniśmy unikać w diecie, bez względy na rodzaj orzechów.

Dieta a orzechy

Orzechy są bardzo kaloryczne, ale ze względu na ich właściwości odżywcze warto po nie sięgać, nawet na diecie. Nie należy przekraczać zalecanej porcji. Będą dobrym uzupełnieniem witamin i minerałów. Orzechy ziemne mogą wzmagać alergię, więc jeśli jesteś na diecie eliminacyjnej całkowicie z nich zrezygnuj. Zerknij na ofertę klimatyzacja Warszawa, a może ona ochłodzi twój zapał do jedzenia orzeszków ziemnych.